سفر یک عاشق به سرزمین ....
عـــــشــــق او تــــوی دلـــهای همه است Text Knydshq hearts love you all
لـــــذت در کنـــــــار دیــــــن ( هرگونه تبلیغات غیر دینی دراین وبلاگ ممنوع می باشد) The good things
نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط م شجــــــعیان |


سفر یک عاشق به سرزمین ....

Traveling to a servant of the Land

فلسفه سفرهای استانی مقام معظم رهبری به استان ها چیست؟

همه ما کم و بیش با سفرهای مقام معظم رهبری به استان ها آشنایی داریم.

هرکسی ممکن است تحلیلی از این سفرها داشته باشد. از معاندین و هم عهدان کوته فکرشان گرفته تا دوستان و ارادتمندان به نظام و حضرت آقا!

تحلیل‌های معاندین و کوته فکران داخلی و خارجی آنقدر بی‌منطق است که واقعا ارزش گفتن ندارد. بنده قصد پرداختن به آنها را ندارم چون یقینا برای من و امثال من روشن است که این دسته، وقتی می‌بینند که چگونه جمع عظیم مردم از اقشار مختلف جامعه به استقبال رهبرشان آمده‌اند، عصبانی می شوند، و این از اعترافات مکتوب و مصورشان کاملا پیداست. اصلا جواب دادن به بسیاری از این تحلیلها کار بیخودی است. آنها وقتی این صحنه‌ها را می بینند، باید عصبانی باشند.

اما سخنی با خودمان!

به نظر من این گونه استقبال ها باید اثر فردی داشته باشد. فرض کنیم یک روزی قصد داریم به استقبال  امام زمان(عج) برویم، آیا نباید قبل از آن به رفتارمان بیاندیشیم و میزان فهم خود را ارتقا دهیم؟ گرچه خود استقبال از رهبر بسیار خوب است ولی درک فلسفه استقبال از آن بالاتر است. که اگر این حاصل نشود خدای ناکرده مثل استقبال مردم کوفه از مسلم بن عقیل خواهد شد.

استقبال از رهبر یعنی استقبال از فرامین او!

استقبال از رهبر یعنی اقتدا کردن به او بدون هیچ چون و چرایی!

نکته بعدی: به نظر من سفرهای استانی ایشان به عنوان رهبر مسلمین جهان، مطمئنا منفعت ملی و فرا ملی را به دنبال دارد و صرفا تصور رسیدن برکاتی به یک استان توسط ایشان به عنوان هدف، بی انصافی و ظلم به این مقام است.

و دیگر اینکه: مردم کرمانشاه و هر شهری دیگر باید بدانند که اگر امروز رهبرشان به دیدار آنها آمده است، به این معنی نیست که این کار جزء وظایف رهبر است. در واقع این از باب لطف و مرحمت ایشان است.

متاسفانه در بعضی افراد این تفکر به وجود آمده که چرا رهبر یک جامعه نباید شخصا به استان ها سفر کند؟ خودم بارها از بعضی‌ها شنیده ام.

در جواب باید گفت: من و امثال من چه جایگاهی داریم که این وظیفه را برای رهبر تعیین کنیم؟ مهم اطلاع ایشان از گوشه و کنار کشور است که در سخنان ایشان با مسولین کاملا می شود فهمید.

از طرفی دعوت کردن از رهبر وظیفه همگانی است و اگر رهبر صلاح دانست قبول می کند و اگر ضرورتی ندانست قبول نمی کند. اگر چه نفس این سفر در تجدید روحیات مردم آن شهر تاثیر فراوانی خواهد گذاشت ولی نباید بهانه باشد که کوچکترین تفکر غلط در ذهن و قلب ما رخنه کند و خدای نکرده باعث شود در عهدی که با او بستیم، سست شویم و شهروندان دیگر استان‌ها خیال کنند در این میان تبعیضی صورت گرفته است.

ما راضی به زحمت رهبرمان نیستیم... . ثانیه های وجودشان به سلامت باد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: